De mest antirasistiska listorna till riksdag och EU Sverige skådat

Idag offentliggjordes valberedningens förslag till listor till valen 2014. Jag är förslagen att stå på 11e plats på riksdagslistan och är verkligen hedrad över förtroendet! Om valkonferensen 8-9 februari och valberedningen är överens blir jag en av de 17 riksdagsledamöterna för Feministiskt initiativ (i bästa fall ännu fler).

Men det som gör mig på djupet rörd av valberedningens förslag handlar inte om mig. Läs igenom namnen på listorna, jag hoppas innerligt att du ser det jag ser. Detta är de mest antirasistiska feministiska listorna till riksdagen och EU som Sverige någonsin har skådat. Någonsin. Fi har inte bara en genomgripande antirasistisk feministisk politik, det här är antirasistisk representation i praktiken. Det är rasifierade kvinnors tur nu. Och det är något helt nytt.

Det är stort, och historiskt!

Att få vara på valbar plats i detta gäng skulle vara en enorm ära.

Jag är taggad inför valen! Vill du följa mig under valrörelsen är jag mest aktiv på min facebook-sida och på twitter. Jag lovar att mota fascismen och göra mitt yttersta för att mänskliga rättigheter ska bli vägledande i riksdagsarbetet. Ut med rasisterna – In med Feministerna!

One thought on “De mest antirasistiska listorna till riksdag och EU Sverige skådat

Kommentera

