Schyman: ”Patriarkatet är pinsamt”

Veckans i särklass bästa intervju måste vara Nöjesguidens med coola Gudrun Schyman som också pryder omslaget denna gång:

 Hur töntigt på en skala från ett till tio är det att vara för jämställdhet, men inte våga kalla sig för feminist?
–Det är väldigt töntigt. Men det handlar om okunskap, folk tror att det är en åsikt och inte ett samhällspolitiskt mål. Det är sorgligt att det finns ett sådant kunskapsförakt på dessa områden.

Läs hela intervjun, den är verkligen prima!

Läs andra bloggare om , , , , , , ,

3 thoughts on “Schyman: ”Patriarkatet är pinsamt”

  1. Göteborgsspionen kan meddela att samma snygga omslag finns här och ett exemplar ligger nu i min väska! Och vilken kul och stor buzz det blev kring omslaget! (blev jag nr 40 000?)

  2. Åh, jag vill också ha ett pappersdoftande exemplar! *avis*
    Du kan ha blivit besökare nr 40 000 Johanna, tyvärr kan jag inte se vem det blev… men vi säger så tycker jag🙂

Kommentera

